teller

zondag 28 november 2010

Voor de kids 6 *Knuffels*

Dit is Raydar, mijn papa, vind je niet dat hij er stoer uit ziet???
Toen hij nog een puppy was, is hij met het vliegtuig helemaal van Amerika naar Duitsland gevlogen. Oh ja, hij heeft geen staart, raar hoor. Als hij kwispelt gaat zijn hele achterlijf heen en weer, net als bij mij (gelukkig heb ik een mooie lange staart).






Hoi fans,
Hoe gaat het met jullie? Ik ben over mezelf erg tevreden, ik eet en slaap goed en ik ben een braaf hondje. Van heel veel lieve mensen heb ik speelgoed gekregen, mijn vrouwtje heeft een foto gemaakt van alle knuffels. Verder heb ik ook ballen, touwen en nog veel meer. Mijn knuffels zitten meestal in een bak die op mijn bench (dat is mijn hok) staat. Met sommige knuffels speel ik vaak, met andere minder. Ik zal wat vertellen over de knuffels, misschien kunnen jullie op de foto ontdekken over welke knuffel het gaat.
Souris is een klein muisje, dat mijn baasjes op vakantie in Frankrijk hebben gekocht. Zijn pootjes zijn van touw en daar kan je lekker op bijten en aan trekken. Het neusje van Souris smaakt naar meer, daar sabbel ik graag op.
Grote Beer heeft geen ogen meer, die had hij eerst wel. Mijn baasje was bang dat ik de glazen ogen stuk zou gaan bijten, daarom had hij mooie ogen van veters gemaakt. Maar ja, op een avond vond ik het leuk om die kapot te bijten. (ik had al gezegd dat ik braaf was, dat is zo'n beetje alles wat ik kapot heb gemaakt).
Schildpad is lekker groot, daar leg ik mijn kop vaak op. Schildpad ligt ook weleens in mijn bench. Als ik hem oppak, kan ik hem makkelijk bij zijn nek grijpen. Als vrouwtje zegt: "pak je schildpad", dan weet ik welke knuffel ze bedoelt.
Schaapje heb ik stiekem meegenomen van het werk van vrouwtje. Ik vond hem zo grappig en vrouwtje vond het grappig dat ik hem grappig vond. Eigenlijk moet schaapje gewassen en weer teruggeven worden, ik speel er eigenlijk niet meer mee.
Mijn lievelingsknuffel is Raydar, de grote bruine hond. Weet je dat mijn vader ook Raydar heet en net zo bruin is? Als ik hard in Raydar bijt, gaat hij piepen. Hoe sneller ik bijt, hoe meer hij gaat piepen. Op een avond was Raydar in de slaapkamer blijven liggen en net toen mijn baasjes wilden gaan slapen, ging ik heel hard en snel op Raydar bijten. De baasjes moesten er erg om lachen, maar nu mag Raydar niet meer in de slaapkamer.
Grote hond piept ook als je er in bijt, hij is ook zo lekker zacht.
Ik ben best wel voorzichtig met mijn knuffels, er is nog geen een knuffel kapot. ik vind het leuk als mijn vrouwtje een knuffel weg gooit en ik hem terug mag brengen. Ik dank dat ik straks wel alle namen van mijn knuffels ken.
Heb jij ook een lieve knuffel? Geef hem vanavond maar een lekkere knuffel van mij.

2 opmerkingen:

  1. Lieve Norah,

    Ik heb ook een knuffel, die heet Bruintje. Het is een hond, hij slaapt in mijn bed en soms op de bank, als ik ziek ben zoals nu. Ik vind jouw verhaaltjes heel leuk en ik hoop dat ik je weer eens zie bij Kleef en Co.

    groetjes van Felix

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Felix,
    Wat naar dat je ziek bent. Hopelijk kan Bruintje je een beetje troosten. Snel weer beter worden hoor!!
    Een pootje van Norah.

    BeantwoordenVerwijderen