teller

donderdag 24 februari 2011

Vervolgcursus hondenschool







Gisteren weer naar de hondenschool geweest. We kunnen het best wel aardig, maar het is goed om de puntjes op de i te zetten. Er valt nog heel wat te leren dus voorlopig zijn we nog wel even bezig. Ik heb ook ontdekt dat Norah het heel leuk vindt om dingen op te zoeken. Als we een speeltje in de kamer verstoppen, vindt ze het razendsnel. Ik heb gelezen dat het heel goed is voor honden om dit soort dingen te doen, omdat ze dan geestelijk erg moe worden. In Heemskerk zit een speurhondenschool, wie weet ga ik daar eens langs.
In het weekend ben ik met mijn nicht en neefje naar de boerderij geweest. Behalve voor katten is Norah ook een beetje bang voor koeien en varkens. Kippen wekken haar nieuwsgierigheid wel op, maar ze vindt ze niet heel opwindend. Op het strand gaat ze achter de meeuwen aan, maar als ik wil kan ik haar wel terugroepen. Moet nog even uitvinden hoe ze op geen galopperend paard reageert (zijn we nog niet tegengekomen op het strand), maar ik denk dat dat ook wel goed gaat.
Ik dacht dat Norah loops werd, maar uiteindelijk is dat volgens mij niet gebeurd. Of het moet een mini loopsheid zijn geweest (het is tenslotte een mini-aussie).

De schoolvakantie zit er op. Leuke dingen met de kinderen gedaan. Ik ben in de schoolvakanties op maandag en vrijdag vrij, Ger zorgt woensdag voor Norah. Elaine, de hondenoppas zorgt op de andere dagen heel goed voor Norah. Morgen dus vrij, dan ga ik met een collega (en Norah) weer lekker naar het strand.

2 opmerkingen:

  1. Ben i.v.m. met werken bijna elke dag om 8.00 uur naar het strand gegaan. Dinsdag was het min 6, maar Norah geniet er zo van. Thuis een hete kop thee en je kan er weer tegen aan.

    BeantwoordenVerwijderen