teller

zondag 11 maart 2012

Hersenwerk

http://www.hersenwerkvoorhonden.nl/






Vandaag in Laren (heerlijk buiten in het zonnetje) een workshop hersenwerk voor honden gevolgd. Ik wist al het een en ander, maar heb er ook wel wat ideetjes opgedaan. Vooral de zelfgemaakte hersenkrakers vond ik leuk om te bedenken. Norah vond alles leuk en ontdekte  ontspannen en vrolijk alle nieuwe spelletjes. Aan het eind van de workshop stonden er allerlei kostenloze en andere materialen opgesteld en moesten we voor onze honden zelf een puzzel bedenken. Ik had het volgende bedacht: koekjes in een prop krantenpapier, deze prop in een closetrol. De closetrol in een kartonnen doosje. Het doosje afgesloten met een lapje en dit doosje vervolgens weer in een plastic bak. En Norah d'r hersentjes maar kraken hoe ze de koekjes er uit zou kunnen krijgen. Nou, het is gelukt. 's Middags heb ik ook nog wat geknutseld. Vanaf nu dus materialen verzamelen, niet voor de kinderen om te knutselen, maar voor hondjelief.

2 opmerkingen:

  1. Ha Carla,
    Heel leuke foto's, die autobanden had ik ook al eens bij een ander gezien.
    Helaas ben ik niet creatief, ik heb nooit op de kleuterschool gezeten en was bijna 7 toen ik voor het eerst hele dagen naar school moest. Vreselijk vond ik dat. Mijn creativiteit is dus onderontwikkeld hahaha.
    Groetjes,
    Lya

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je bent nooit te oud om te leren (knutselen). Je honden zullen het echt leuk vinden.
    Groetjes,
    Carla.

    BeantwoordenVerwijderen