teller

dinsdag 25 september 2012

Storm op Ile de Re


De weersverwachting gaf in eerste instantie windkracht 6 aan, later werd dat 7 om uiteindelijk een windkracht 8 te worden, vanuit het westen. Onze caravan staat 50 meter vanaf het strand op het westelijke deel van het eiland, gelukkig staan we in een duinpannetje met een aardige begroeiing er om heen. Als zondagavond de wind begint aan te wakkeren en de luifel begint te klapperen, knijp ik hem toch wel een beetje. Al die boeken die ik vroeger heb gelezen over watersnoodrampen enzo kunnen de onrust zeker niet weghalen. Rond 3 uur ’s nachts hoor ik vanuit mijn bed de zee bulderen, ik pak maar een boek om een beetje afleiding te zoeken. Rond 6 uur wordt ik zo moe dat ik ondanks het gebulder toch in slaap val, Gerry hoort niets en snurkt lekker door.
De volgende dag is het goed genoeg om een beetje te toeren en te wandelen. We scoren tussen de middag in Flotte de lekkerste moules/frites tot nu toe. Af en toe komt er nog een buitje langs, de wind is een stuk minder. Vandaag was er veel regen en slechts af en toe was het droog. Gelukkig kunnen we op “ons” strandje snel even een wandelingetje maken. Ik zie zelfs nog even kans om de slalom met Norah te oefenen. En…. dat gaat steeds beter. Op de foto is goed te zien dat ze de paaltjes al snel neemt. Deze week wil ik nog een paar keer oefenen, ik mis tenslotte 5 trainingsavonden.

 Veel wind op "ons" strand

 Oefenen met de paaltjes

Maar ook nog even een hoogtesprong


2 opmerkingen:

  1. Ha Carla,
    Fijn dat jullie niet weggewaaid zijn en dat alles nog heel is. Volgende keer boeken over stralend weer lezen.
    Nou ik ken niemand die behendigheid oefend in de vakantie, dus dat komt best wel goed ;-).
    Groetjes,
    Lya

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Lya,
    Leuk dat je ons nog steeds volgt op het blog. We hebben net weer geoefend en het gaat echt heel leuk. Na Noorwegen ging het pet, maar nu kan ik met een gerust gevoel weer gaan trainen. Hoop dat alles goed gaat met jou en de honden. Liefs, Carla.(en groetjes van Gerry en een pootje van Norah)

    BeantwoordenVerwijderen