teller

maandag 4 oktober 2010

Voor de kids 5 - Dierenarts




Hoi allemaal,
Vandaag ben ik naar de dierenarts geweest. Leuk hoor, andere dieren worden extra verwend op dierendag, maar ik krijg een vervelende prik bij de dierenarts. Nu snap ik ook waarom ik van de week dat toneelstukje "Bij de dierenarts" moest oefenen. Dat was om me te laten wennen hoe het voelt om op een tafel te staan en onderzocht te worden.
Ik zal bij het begin beginnen. We gingen met de auto naar de dierenarts. In de auto zit ik in een kattenmandje (zo groot ben ik nog steeds niet) en vind ik het prima om te rijden, gelukkig ben ik niet wagenziek en met de radio aan vind ik het heel gezellig in de auto.
We moesten eerst in de wachtkamer even wachten. Er waren geen andere dieren, maar wel mooie platen aan de muur. Toen kwam de dierenarts om me op te halen. Omdat ik al een keertje kennis had gemaakt met de dierenarts en de assistenten ging ik rustig naar binnen. Ik werd op een tafel gezet en de dokter voelde en kneep in mijn lijfje. Ook luisterde hij met een koud metalen ding naar iets wat binnen in me zit. De dokter zei tegen het vrouwtje dat ik helemaal in orde was en flink was gegroeid. Ik weeg nu drie en een halve kilo.
Nu komt het minder leuke gedeelte, de dierenartsassistente kwam met een hele grote injectienaald en de dierenarts gaf me daarmee een prik in mijn nek. Ik schrok me een hoedje, maar heb niet gepiept of gejankt, stoer he? Gelukkig mocht ik daarna weer op de grond staan. Van de dierenarts kreeg ik een lekker brokje, die man kan er ook niets aan doen dat hij me pijn heeft gedaan, dus hij is weer mijn vriend. Daarna ging ik een beetje in de rondte snuffelen. Ik vond een hele zak met koekjes in een kast en die sleepte ik mee. De dierenarts vond dat erg grappig, maar toch mocht ik niet nog een koekje. Het vrouwtje maakte mijn lijn vast aan de halsband en nam me mee naar buiten. Omdat ik een prik heb gekregen, kan ik heel veel vervelende hondenziektes niet meer krijgen en is het ook veilig om met andere honden te spelen. Mijn vrouwtje zei tegen me dat we nu elke dag even in het park gaan spelen. Ik hoop nu ook dat ik andere hondjes van mijn leeftijd tegen kom, want daar kun je toch het leukste mee spelen.
Een lik van Norah
Norahhond@hotmail.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten