teller

zondag 19 september 2010

op visite gaan en visite die bij ons langs komt


Norah is geslaagd voor het examen "Hoe gedraag ik me bij visite"en heeft haar diploma hiervoor dus gehaald. Omdat iedereen met d'r wil spelen, heeft ze aan belangstelling geen gebrek. Tijdens het eten ligt ze rustig onder de tafel en omdat we dat graag zo willen houden, is het streng verboden haar onder het eten iets toe te schuiven. Zelf gaat ze steeds meer genieten van haar brokjes (we doen er wel een paar druppels zalmolie bij). We moeten nog wel ons best doen om haar goed te verstaan, ze blaft nauwelijks, maar jammert zo nu en dan. Dat kan het volgende betekenen:


  • ik moet plassen

  • Ik moet poepen

  • ik heb honger

  • ik heb dorst

  • ik ben moe

  • ik ben bang

  • ik heb pijn

Omdat er ook nog allerlei combinaties mogelijk zijn, kan je je voorstellen dat het nog wel eens puzzelen is. Daarbij moet je het jammeren de ene keer negeren omdat je haar angstgevoelens zou kunnen versterken, maar moet je wel ingaan op de "poepjammer". Uiteindelijk zullen we het wel leren.


Aanstaande woensdag de eerste bijeenkomst van de puppycursus.

2 opmerkingen:

  1. Die cursus is er vĂ¡st ook voor de baasjes ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vooral he? Als je zin hebt om op kraambezoek te komen, ben je hartelijk welkom!!
    Groetjes, Carla.

    BeantwoordenVerwijderen