teller

zaterdag 11 september 2010

Voor de kids 3 Op de fiets


Op de fiets



Fietsen zal ik nooit leren, daar zijn m'n pootjes te kort voor. Ik snap trouwens ook niets van de verkeersregels. Het is dus maar beter dat ik lekker bij mijn vrouwtje op de fiets ga. Ze heeft een mooie krat voorop de fiets. Ik pas er prima in. Gelukkig gaan we niet meteen fietsen , maar gaan we eerst oefenen om in de krat te zitten. Met een oude handdoek in de krat zit ik lekker stevig, Mmm, er liggen nog wat koekjes in, nu wordt het helemaal leuk. Dat oefenen was best wel cool. Dan gaan we naar de garage waar de fiets staat. De krat staat er nu op. Jee, dat is best wel hoog. Mijn vrouwtje heeft lange benen en haar fiets is heel groot. Nu ga ik weer in de krat, ja er liggen weer koekjes in, Dan gaan we weg, Maar wat is dat nu? We gaan helemaal niet fietsen. Langzaam lopen we door de straat, het baasje voorop met de lijn in zijn handen, het vrouwtje houdt de fiets vast en ik? Ik zit lekker veilig in mijn mand en kan alles goed bekijken. Vooral vogels vind ik interessant, ze vliegen zo leuk. Samen lopen we door de buurt en stoppen bij een grasveldje, nu mag ik gaan rennen. Dat was een leuk uitstapje. Ook de baas en het vrouwtje waren blij, wat een goed samenspel. Na even gerend te hebben gaan we alle drie terug. Thuis ben ik moe van alles en ga in mijn mand liggen slapen. De volgende dag gaan we weer naar de garage waar de fiets staat. In de krat staat een grote rugzak met daarin, je raadt het zeker al, een lekker koekje. Na doet het vrouwtje me rustig in de rugzal en ritst hem dicht,. Gelukkig zitten er raampjes in zodat ik naar buiten kan kijken. Rustig gaan we de garage uit en .........we fietsen een heel klein stukje. Wat spannend!!! Ik vind zelf dat ik het heel goed doe en als beloning mag ik lekker rennen op het grasveld. Het vrouwtje heeft al in mijn oor gefluisterd dat we later op de fiets naar het strand kunnen. Dat likt me super fijn, daar wil ik nog wel wat voor oefenen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten