teller

donderdag 30 september 2010

Voor de kids 4 Hondenschool




Gisteren ben ik voor de tweede keer naar de hondenschool geweest. Niet alleen kinderen moeten naar school, als hondjes later heel lief en braaf moeten zijn, moeten ze ook naar school. Gelukkig hoeven wij niet op stoeltjes te zitten, alle baasjes zitten wel op een stoel. Een soort juf vertelt het een en ander en de baasjes mogen vragen stellen of iets vertellen. Daarna moeten we iets gaan doen. Net zoals vorige week vond ik nu de tunnel ook weer het allerleukste. We deden ook een toneelstukje, we deden net alsof we bij de dierenarts waren. Mijn vrouwtje tilde me op een tafel en de juf keek in mijn oren en voelde aan mijn lijfje. Ik vond het niet erg dat ze dat deed, maar ik vond het niet echt een leuk toneelstuk. Ik vond het wel heel leuk om met mijn vriendjes en vriendinnetjes te spelen. Er was een nieuw vriendje en ik miste een ander vriendje, die was misschien al groot genoeg voor de volgende klas. Volgende week ga ik nog een keer naar dezelfde klas, daarna ga ik ook naar de volgende klas. Natuurlijk gaan we daar moeilijke opdrachtjes doen, maar dat lijkt me heel leuk. Niet alleen mijn baasjes vinden mij slim, dat vind ik zelf ook wel. Ik let goed op en kijk om me heen. Als ik later groot ben, wil ik heel graag samen met mijn baasjes heel veel leuke spelletjes doen, maar eerst moeten al mijn botjes groot en stevig worden. Ik krijg 4 keer per dag brokjes en tussendoor krijg ik af en toe een stukje gedroogd vlees. Soms eet ik een worteltje dat is ook wel lekker. Net zoals kinderen moeten puppy's zoals ik veel slapen. Als we slapen dan groeien we. Over 9 maanden, als het weer zomer is, ben ik uitgegroeid en ben ik een volwassen hond. Dan mag ik ook zo veel rennen als ik wil. Maar eerst: goed eten, veel slapen, een hoop leren (en spelen, poepen, plassen en nog meer spelen). Een pootje van Norah.


Wil je iets vragen of vertellen aan Norah? Norahhond@hotmail.nl

4 opmerkingen:

  1. Ik vindt het erg leuk "Norah, een hondenleven" te lezen. Norah is zo een mooie hondje. En het is zo interessant iets van haar te horen.

    Ik ben uit Duitsland (mijn Nederlands is niet zo goed, ik leer een beetje op school) en vondt deze blog door "Paws on heaven".

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Hannah,
    Norah is ook echt een schatje. Ik vind het weer leuk dat jij mijn verhaaltjes leest. Heb jij ook een hond?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Carla,
    wij hebben ook twee honden, maar geen Mini-Aussie.
    Mijn vriendin heeft een Mini-Aussie uit de C-worp van "Paws on heaven" en zo heb ik soms op de zijde van "Paws on heaven" gekijkt en vondt Norah direct erg mooi:) en nu lees ik vaak iets over haar:)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. We gaan vandaag naar de dierenarts, weer een reden om iets te schrijven.

    BeantwoordenVerwijderen